Νίκος Κόκκινος

Ο Νίκος Κόκκινος γεννήθηκε στις 2 Απριλίου 1979 και είναι τελειόφοιτος μηχανολόγος μηχανικός βιομηχανικής παραγωγής και τελειόφοιτος μηχανικός οχημάτων. Έχει εργαστεί ως υπεύθυνος πωλήσεων στην Δέλτα, ως οδηγός στην Ελληνογερμανική αγωγή, ενώ σήμερα εργάζεται ως οδηγός ΟΑΣΑ στις αστικές συγκοινωνίες.

Η επαφή του με το ψάρεμα ήρθε στα παιδικά του χρόνια, όπου τα καλοκαίρια συνήθως ψάρευε με την τεχνική του απίκο, από τις πρώτες τάξης του Δημοτικού μέχρι και αρκετά μετά. Η επαφή του με το spinning και τον κόσμο των τεχνητών έγινε το 2013 όπου και το πρώτο του αλίευμα ήταν ένα μανάλι στο λιμάνι της Ραφήνας, που έμελλε να του αλλάξει την ψαρευτική ζωή. Ακόμα θυμάται εκείνη τη στιγμή που του χτύπησε το ψάρι, καθώς και την μάχη με κάθε λεπτομέρεια. Σήμερα ψαρεύει μόνο με τεχνικές που αφορούν τεχνητά, όπως spinning, LRF και shore jigging…


Spinning - Επιστροφή στις… ρίζες της τεχνικής!

του Νίκου Κόκκινου 

Spinning - Επιστροφή στις… ρίζες της τεχνικής!

Το πιο παρεξηγημένο τεχνητό για τους νέους spinners,αλλά αυτό το οποίο δεν λείπει ποτέ από την κασετίνα των παλιών. Το κουτάλι είναι ένα τεχνητό το οποίο μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε σε όλες τις καιρικές συνθήκες. Η βασική εφαρμογή του υπήρχε εδώ και πάρα πολλά χρόνια, αλλά ως προς τα γλυκά νερά και μετά επεκτάθηκε στην θάλασσα.

Κατά τη διάρκεια του ψαρέματος και αλλάζοντας συχνά τεχνητά, ψάχνουμε να βρούμε ποιό τεχνητό είναι ικανό να ανοίξει το στόμα των ψαριών και τις περισσότερες φορές, μη πω όλες, δεν δίνουμε τις ανάλογες ευκαιρίες στα κουτάλια, θεωρώντας ότι είναι ένα τεχνητό το οποίο δεν θα μπορέσει να βοηθήσει. Σε βάθος χρόνου οι εταιρείες εξελίξανε πάρα πολύ αυτό το είδος του μεταλλικού τεχνητού και μπορώ να πω πλέον ότι έχουν φτάσει σε σημείο τελειοποίησης, από άποψη χρώματος, πλευστότητας και αρματώματος. 

Αυτό που μπορούμε να πετύχουμε με το κουτάλι είναι πολύ μεγάλη βολή και ψάξιμο όλων των στρωμάτων της θάλασσας. Τα πιο πολλά από αυτά τα είδη θεωρούνται πισώβαρα και είναι αρματωμένα στο πίσω μέρος με μία σαλαγκιά ή με μονό αγκίστρι. Συνήθως ο σκοπός αυτός του πίσω αρματώματος είναι καθαρά για να λειτουργεί σαν πηδάλιο. Οι εταιρείες έχουν δώσει τέτοιο φινίρισμα στα κουτάλια ώστε να έλκουν από μακριά τα αρπακτικά και η κίνηση τα κάνει να φαντάζουνε τραυματισμένα ψάρια. Τα χρώματά τους είναι ιδιαίτερα προκλητικά, αφήνωντας στο παρελθόν εκείνο το μονότονο «χρώμιο», και μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κουτάλια και το ξημέρωμα και λίγο πριν νυχτώσει, διότι μερικά κουτάλια είναι εφοδιασμένα με γραμμές glow. Φυσικά καταλαβαίνουμε ότι υπάρχουν κίνδυνοι μαγκώματος με το να αφήνουμε τα κουτάλια να πατώσουν, αλλά αυτό είναι εύκολο να λυθεί με έναν τρόπο. Μετά τη βολή αφού αφήσουμε το κουτάλι να πατώσει, μετά την πρώτη ανάκτηση μπορούμε να κάνουμε ένα τζιγκάρισμα με αποτέλεσμα ο πλάνος να σηκωθεί κάθετα από τον βυθό.

Τρόποι ανάκτησης

Αργή ανάκτηση: Την χρησιμοποιούμε όταν θέλουμε το κουταλάκι να πηγαίνει παράλληλα με τον βυθό της θάλασσας. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να προσελκύσουμε τα ψάρια του βυθού.

Μεσαία ανάκτηση: Την χρησιμοποιούμε όταν θέλουμε να ψαρέψουμε στα μεσόνερα. 

Γρήγορη ανάκτηση: Την επιστρατεύουμε όταν θέλουμε να δημιουργήσουμε ερέθισμα στα ψάρια.

Σε πολλά κουταλάκια μπορούμε να κάνουμε εναλλαγές στο αρμάτωμα, μπορούμε να βάλουμε στο πίσω μέρος σαλαγκιά με χταποδάκι, μπορούμε να βάλουμε αγκίστρι με φτερό, μπορούμε να βγάλουμε από το πίσω μέρος τη σαλαγκιά ή το αγκίστρι και να βάλουμε assisthook στο μπροστινό μέρος. Μπορεί όμως με αυτές τις αλλαγές που θα κάνουμε στα κουταλάκια να θυσιάσουμε την πλεύση τους, οπότε καλό θα ήταν μετά από οποιαδήποτε μετατροπή να γίνεται μία δοκιμή σε ένα λιμάνι ή σε βράχια που θα βλέπουμε την πλεύση μπροστά μας.

Εξοπλισμός

Το καλάμι μας πρέπει να έχει τα χαρακτηριστικά: extrafast, να είναι από μέχρι 2,85 έως 3,10 μέτρα και επειδή μιλάω για κουταλάκια μέχρι 30 γραμμάρια, το actionνα είναι 10-45 γραμμάρια. Η προτίμησή μου στο καλάμι που χρησιμοποιώ είναι πάνω από 3 μέτρα ούτως ώστε να έχω περίσσια δύναμη στο να αντιμετωπίσω ένα μεγάλο πελαγικό ψάρι.

Μηχανισμός

Ο μηχανισμός πρέπει να είναι ποιοτικός, το μέγεθος που θα χρησιμοποιήσουμε θα είναι από 3.000 έως 4.000, ανάλογα την εταιρεία και η σχέση περιστροφής να είναι γρήγορη. Τα φρένα πρέπει να είναι γραμμικά και αξιόπιστα, γιατί η περίπτωση ιδιαίτερα μεγάλου ψαριού υπάρχει με το παραπάνω.

Νήμα

Μέχρι τα 40 γραμμάρια το νήμα μπορεί να είναι από 1,2 έως 1,5. Εάν ξεπεράσουμε το 1,5 υπάρχει περίπτωση να χαλάσουμε την πλευστότητα του κουταλιού. Το παράμαλλό μας πρέπει να είναι καλής ποιότητας flurocarbon και μέχρι 0,40 χιλιοστά. Και επειδή εγώ προτιμώ τα πιο διακριτικά παράμαλλα χρησιμοποιώ και 0,33. Για παραμάνα προτιμήστε αυτές που αλλάζουν αυτόματα ώστε να μην επιβαρύνεται η αντοχή της. Τέλος τα κουτάλια μας δίνουν τη δυνατότητα να τα χρησιμοποιήσουμε με τον καιρό κόντρα και να μην αντιμετωπίσουμε κανένα πρόβλημα.

ΚατηγορίαΤΕΧΝΙΚΕΣ
Print
Back To Top